Cieľom je vytvorenie podmienok na začlenenie rozvojových tém do študijných programov Technickej univerzity vo Zvolene na celouniverzitnej úrovni.
- realizujú Centrum environmentálnej a etickej výchovy Živica a Technická univerzita vo Zvolene
 
- schválený v rámci blokového grantu Slovak Aid (Slovenskej agentúry pre medzinárodnú rozvojovú spoluprácu)
 
- trvanie projektu: september 2014 – december 2015
 
- koordinácia za TUZVO: Z. Gallayová
 
  Členky a členovia projekčného tímu za TUZVO:
- Ing. Zuzana Gallayová, PhD.
 - Ing. Magdaléna Pichlerová, PhD.
 - Ing. Juraj Modranský, PhD.
 - Doc. Ing. Branislav Olah, PhD.
 - Mgr. Zlata Androvičová, CSc.
 - Ing. Andrea Diviaková, PhD.
 - Ing. Andrea Zacharová, PhD.
 - Mgr. Atilla Rácz, PhD.
 - PaedDr. Darina Veverková, Ph. D.
 - Ing. Andrea Uherková
 - a z SLDK Ing. Alena Poláčiková, Mgr. Eva Macková, Mgr. Beata Mokošová, PhDr. Janka Morongová
 
Dostupný zdarma po jednoduchej registrácii na Sokratov inštitút.
Viac o e-learningu sa dočítate na str. 30 v Univerzitnom časopise 2/2015
Viac o kurze sa dočítate v Univerzitnom časopise 1/2015 na str. 18:
  v Slovenskej lesníckej a drevárskej knižnici: Informačný bod globálneho vzdelávania
Od septembra Vám predstavíme novo nakúpené publikácie a ich recenzie nájdete na Facebooku FEE.



  
  Ethical Internationalism in Higher Education Research Project (link)
V akademickom roku 2014/2015 sa prieskumu EIHE na TUZVO zúčastnilo spolu 200 študentov bakalárskeho stupňa:
- z FEE (v metodike patriace študijné programy do skupiny „prírodovedné“): 50 študentov 1. ročníka a 50 študentov 2. ročníka;
 - z celouniverzitného študijného programu a Drevárskej fakulty (v metodike patriace študijné programy do skupiny „ekonomické odbory“): 50 študentov 1. ročníka a 50 študentov 2. ročníka
 
Aktuálne spracúvame výsledky.
Sledujte facebook Sokratov inštitút a FEE, kde priebežne zverejňujeme pozvánky.
učebnica je dostupná, podrobností tu
Čo v nej nájdete?
- Vladimír Burjan sa zamyslel nad premenou úlohy školy počas rôznych období, cieľmi a obsahom vzdelávania, charakterizuje špecifiká environmentálnej výchovy.
 - Environmentálna výchova od svojho vzniku kráčala rôznymi cestami, stála na mnohých križovatkách, ktoré na príkladoch opísal Jan Činčera.
 - Aký je jej zmysel, aké sú jej hodnoty a ciele? S akými mýtami sa v environmentálnej výchove stretávame? Odpovede prináša kapitola Aleša Máchala.
 - Čo ovplyvňuje vzťah človeka k prírode a životnému prostrediu? Prečo ľudia (ne)chránia životné prostredie? Túto náročnú problematiku spracoval Jan Krajhanzl.
 - Mikuláš Huba zmapoval vývoj hnutia ochrancov prírody, pamiatok a životného prostredia, ktorý je východiskom pre pochopenie súčasného diania. Súbežne sa vyvíjala environmentálna výchova - jej korene a analýzu aktuálneho stavu opísal Richard Medal.
 - So Zuzanou Gallayovou nahliadneme do našich škôl - dozvieme sa napr., ako sa environmentálna výchova realizuje v rôznom veku či ako pripraviť výučbový program.
 - Najväčší environmentálne-výchovno-vzdelávací program na svete Zelená škola/Eco-schools predstavila Miroslava Piláriková.
 - Evaluáciu programov environmentálnej výchovy, jej potrebu, úskalia aj využitie spracoval Jan Činčera.
 - S Vanessou de Oliveira Andreotti a Zuzanou Labašovou sa pozrieme na vzdelávanie a výchovu z pohľadu pôvodných národov aj prostredníctvom príbehov a pohľadu očami "tých druhých".
 - Vynárajúce sa dimenzie globálnej environmentálnej výchovy s príkladmi realizovaných projektov podáva kapitola autorov David Selby a Fumiyo Kagawa.
 - Svetom existenciálnej envirovýchovy a nových prístupov k transformácii vedomia a ochrane životného prostredia nás prevedie Juraj Hipš.
 - Odborné posudky spracovali prof. RNDr. Mária Kozová, CSc. (Katolícka univerzita v Ružomberku, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (Masarykova univerzita v Brne, Česká republika) a doc. Ing. Gita Jančová, PhD. (Technická univerzita vo Zvolene). Ďakujeme!
 
Fakulta ekológie a environmentalistiky
- predmet Anglický jazyk – odborná komunikácia pre študentov FEE II.
 
Lesnícka fakulta
- predmet Ekologická filozofia
 
Fakulta environmentálnej a výrobnej techniky
- predmet Etika a výchova k ľudským právam
 - predmet Psychologicko-filozofické aspekty tvorivosti
 - predmet Ekologická filozofia
 
Celouniverzitný študijný program Manažment a financovanie lesných podnikov
- predmet Filozofické aspekty človeka a prírody
 
 
